miercuri, decembrie 12

Originalul sau coverul?

O sa imprumut un pic ideea colegului meu despre coveruri(sper sa nu se supere prea tare) si o sa supun atentiei voastre doua piese. Cu siguranta le-ati mai auzit. Intrebarea care se pune este: ati auzit originalul sau coverul?

Mai intai, Mad World. Asta este varianta Gary Jules-Michael Andrews, devenita cunoscuta si pentru ca a facut parte din soundtrack-ul filmului Donnie Darko(2001).



Varianta originala a piesei apartine insa celor de la Tears for Fears si dateaza din 1983.



Mie imi plac amandoua, desi inclin intrucatva spre varianta mai lenta, a lui Jules.

MP3: Tears For Fears - Mad World
MP3: Gary Jules - Mad World

A doua piesa, la fel de cunoscuta, care imi vine in minte este Hurt. Din ce am observat, cam toata lumea stie varianta Johnny Cash a piesei, aparuta undeva in 2002.



Ceea ce nu stie chiar toata lumea este ca de fapt, acesta este un cover. Varianta originala a piesei Hurt apartine celor de la Nine Inch Nails, fiind inclusa pe albumul The Downward Spiral, aparut in 1994.



MP3: Nine Inch Nails - Hurt
MP3: Johnny Cash - Hurt

Bineinteles, exista si alti artisti care au facut cover dupa aceste piese, insa variantele prezentate sunt cele mai cunoscute. Cu toate acestea, avand in vedere ca se presupune ca eu trebuie sa va tin la curent cu alternativul autohton, o sa precizez faptul ca Luna Amara face niste coveruri excelente dupa ambele piese. Asa ca daca mergeti la un concert acustic al trupei, aveti sanse foarte mari sa auziti atat Mad World, cat si Hurt live.

3 raspunsuri:

Anonim spunea...

Nu ma supar, ca astea sunt coveruri frumoase, legale nu ''coveruri nesimtite''.

Oricum aleg Tears for Fears, pentru inedit si Johny Cash pentru voce :)

Clover Shaped Screwdriver spunea...

Sa stii ca m-am suparat! Atat de tare incat am adaugat si MP3-urile... =D

fata morgana spunea...

multumesc :)